Hello World

publicerat i Allmänt;

Im SO back! Efter en hyfsat tung och mörk ledighet så är jag nu tillbaka gladare än någonsin! Solen och snön är här och jag känner mig så otroligt lycklig!



Jag har börjat min utb till uska och denna första vecka har varit helt jävla underbar. Jag mår toppen, barnen mår toppen, de går toppen i skolan, de går toppen på förskolan.... Allt är helt enkelt toppen... Jag vet inte riktigt hur de kan bli bättre just nu, alla mina tidigare problem känns så sjukt avlägsna och små. Jag kan se mitt liv utspelas hur bra tre terminer framöver och efter de kommer de bli så spännande och se vart jag kommer hamna för att jobba.



De har verkligen vart endel tuffa år för mig och jag har hela tiden undrat när de ska ta slut när de ska vända, så att jag är mer glad än förtvivlad. Nu är den tiden här, jag lämnar de som varit och tar mig an nya saker och inget ska få stoppa min lycka nu!



Min nyårslöfte – Älska dig själv så som du vill att andra ska älska dig



Jag är en människa som fogar mig ofta för andras lycka, jag tar på mig omvårdar rollen lätt och sätter mig själv i andra hand. Men nu ska de bli ändring på detta, jag ska se till mig själv mer och alltid sätta mig och barnen i första rum, inte bara barnen. De behöver att jag orkar och är en fungerande individ och förälder för att de ska må bra.

Så de kommer bli mer träning, mer umgås med vänner, mer go mat, mer pluggande och framför allt mer aktiviteter med barnen som vi alla gillar.



Ja är otroligt duktig på att predika för folk om att man måste ta hand om sig själv för att kunna ta hand om ngn annan osv. Ja kan allt i teorin men är inte alltid så duktig på att följa mina egna råd och rekommendationer, vilket är ngt jag måste börja tänka på. Man ska ju trotts allt leva som man lär!  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Så härligt att höra....och du...efter regn kommer solsken...och efter en natt en gryning...kram

Kommentera inlägget här :