Små barns mamma

publicerat i Allmänt;
 
 
De va en otroligt tuff natt, efter att ha hunnit vänja kroppen vid att barnen sover genom större delen av natten så känns de när de ej sover. Mina barn sover oftast hela natten med undantag att Melvin tappar tutten innan ja lägger mig. Oftast är de en natt i veckan som de vaknar på antingen båda lr en av dem, ibland går de fort att få dem att somna om och ibland tar de timmar. Inatt va en sån natt då de tog tid! Melvin vaknade vid halv 12, när han somna om ca 12 så vaknade Norea och va vaken till 01.10 och under den tiden vaknade Melvin igen och somnade inte om förän halv 2! Inget dög och de ville typ gå upp, jag va super trött och vägrade såklart. Melvin kissade i sängen när jag bytte blöja så ja va tvungen att tvätta av han och byta rent i sängen. De va totalt kaos här... Tycker synd om mina grannar när de blir så att de grinar och skriker flera timmar på natten, hoppas de inte hörs så bra igenom. Mina grannar får nog stå ut med ganska mkt, mornarna hos är oftast ganska högljuda då värken jag lr Norea har speciellt bra morgonhumör. Men åh andra sidan så får vi stå ut med när de kommer hem på nätterna och klampar på i tapphuset så egentligen så är de nog lugnt. Tror de är lite av en oskriven regel om att klarar inte ja på dig så klagar inte du på mig. De funkar då än så länge, vilket är ganska skönt. Har bara behövt säga till en granne en gång om att de spelade för hög musik för sent. 
 
De är skit dåligt väder ute och jag har sovit hela dagen så de gör inget, men nu när barnen är hemma vore de skönt om de iaf kunde sluta regna så vi kunde gå ut en stund. De har fortfarande kvar massa energi fast de vart på förskolan, de skulle behöva springa av sig lite! Häller i mig massa kaffe för att få nå energi så vi kan hitta på ngt, får väl se om de funkar. 
 
Miss days like this..
 
 
 

Kommentera inlägget här :