Pappan med på förlossningen?!

publicerat i Graviditet #2;

Ser på efter tio på TV4 just nu, de tas upp idag frågan om männen/pappan ska vara med på förlossningen. De verkar endå vara ganska olika vad folk tycker, endel verkar inte vilja ha med sina män/pappan under förlossningen och vissa Män/pappor vill inte vara med.

Vad tycker ni?! Ska pappan/männen vara med på förlossningen?

Jag vill absolut att Eric ska vara med den här gången också när jag ska födda. Han var ett stort stöd och en mycket viktig person för mig under förlossningen. De var iprincip bara han jag lyssnade på under hela förlossningen, alla andras röster försvann lixom. Jag skulle nog bli ledsen om han sa att han inte ville vara med på förlossningen. De är ju ett stort ögonblick för honom också att få vara med när hans barn födds.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maya:

jag vill också att Sam ska vara med, det vill han med!

På något sett så ser jag det som en varning om pappan inte VILL vara med, lite konstigt tycker jag! Om man däremot inte KAN på något sett, typ för rädsla eller att man är borta så går det ju inte göra något åt =)



Tror att dom flesta män är rätt rädda för själva förlossningen, men det får dom fan leva med.. Vi måste ju vara där ;) haha



Kommentera inlägget här :