Och så köm de en Pöjk!

publicerat i Melvin 0-6 månader;
 

Fingrar och tår och fjäderlätt hår,
en blick så klar som såge du tusentals år. 
Det är knappt jag förstår, en pojk han är vår! 
En gåva till oss är du min lille.

Mitt barn i min famn, jag viskar ditt namn, 
och plötsligt känns det som om all världen försvann, 
som tiden stod still, en pojk, han finns till! 
En livets gåva är du min lille!

Tänk blodet i mig blev blod ini dig, 
vandrar genom tiden, ådror och märg, 
släktled i mig blir släktled i dig,
här är du – en av oss, 
en ny länk i livets kedja.

Jag lånar dig jag, min skatt, för ett slag, 
en stund så kort som vore den ett andetag, 
en vindpust av tid är ditt och mitt liv, 
en livet gåva är du min lille!

Fingrar och tår och fjäderlätt hår, 
en blick så klar som såge du tusentals år. 
Det är knappt jag förstår, en pojk han är vår! 
En gåva till oss är du min lille.

Eva Sjöstrand, 1996 (Leilus polska)

Igår den 6 Juli kl 16:47 kom han, lilla Melvin. 49cm och 3115g, en alldeles perfekt liten Pöjk!

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mimmy Nilsson:

Stort grattis till pojken!

2:a kommentar, skriven , av Karro:

Grattis!!! Kul att de gått bra! Kram på er!

3:e kommentar, skriven , av foto - design & våran vardag:

Grattis :) Åå Melvin så fint, de skulle min dotter ha hetat om hon hade blivit en pojk :)

Kommentera inlägget här :