Melon

publicerat i Allmänt;
Idag blev de att lillan var hemma, hennes dagmamma är sjuk så hon fick vara hemma med mig. Vi åkte till Frida efter lunch, fikade bulla och melon, vilken sommar/utomlands känsla man får av melon. Så underbart att få vara borta en stund i solen. Men vi fick oss endå ganska mycket sol idag, efter fikat gick vi ut på promenad och de slutade med att jag och Norea gick ner till stan. Tog väl ca 1 timme, vi gick inte fort och hade motvind. När vi kom till Eric´s jobb var mina ben iskalla, de var fint väder med sol och plusgrader idag. Dock så blåste de otroligt mycket!
Nu är vi hemma, Norea har just ätit färdigt och jag väntar på min mat. Blev rester till henne och jag ska käka pommes. Men just nu känner jag att jag hellre ätit upp hennes mat för de är de jag är sugen på. Fast jag är för lat för att gå på ica och köpa mer korv så jag får skylla mig själv.
Tänkte jag skulle försöka orka göra tackpaj någon dag i veckan, ska bara hitta ett bra recept.
Senare ikv när lillan sover ska jag decorera presentboxen som jag köpte idag, Norea ska få ha sina tuttar i den. Hon hade en jätte fin från Mias lust gård, dock var den i porslin så den har nu gått sönder. Blir att göra en i papper nu, mer personligt så och billigare i längden ;)

Kommentera inlägget här :